• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding met links het logo van PR-bureau ComBron Communicatie en rechts de woorden: "public relations".

PR by Combron

Public relations met ComBron

  • Home
  • Communicatie
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Communicatiebureau Westland
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro v6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
      • Software
    • Social media praktische tips
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Website Hoek van Holland
    • Kosten website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Webhosting
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
Public relations » Google reviews

Google reviews

Meer reviews in Google zorgen voor meer business. Althans, als je klanten tevreden zijn. Maar hoe kom je aan meer reviews in Google? Het is niet moeilijk. Hier is de uitleg.

Link voor review Google maken om je klanten om een review te kunnen vragen.

De beste reclame is nog steeds mond-op-mond reclame. Logisch, want je moeder of je buurman is nu eenmaal geloofwaardiger dan een of andere mooiboy in een reclamespotje.

Meer reviews in Google

Vooral voor bedrijven die nog geen groot (vaste) klantenbestand hebben opgebouwd is dit een gouden tip, maar dan kan de gevestigde orde natuurlijk niet achterblijven. We moeten dus allemaal aan de slag.

Waarom? Omdat reviews van derden veel geloofwaardiger zijn dan op-de-borst-klopperij. Natuurlijk komen er ook weleens reviews van klanten die minder blij zijn met je producten en diensten, maar die zouden er ook komen als je niet zou zorgen voor veel reviews. Mensen reviewen namelijk vooral als ze lyrisch of pisnijdig zijn.

Ze lullen toch wel over je!

Vooral ouderwetse bedrijven zijn geneigd de kop in het zand te steken. Je hebt immers geen macht over hetgeen er over je geschreven wordt? Klopt, maar misschien moeten de prehistorische ondernemers dan eens naar hun leeftijdsgenoten luisteren.

Goed beschouwd zijn er twee manieren om ervoor te zorgen dat je invloed kan uitoefenen op hetgeen ze over je zeggen:

  1. Zorg ervoor dat je geweldig werk levert en je klanten blij zijn. Op die manier voorkom je negatieve klanken.
  2. Zorg ervoor dat je veel positieve reviews scoort, want de meeste mensen zien vooral het gemiddelde van je scores. De uitleg volgt hieronder.

Tip! Veel reviews in Google maken je minder kwetsbaar voor azijnpissers!

Het is net als vroeger op school. Wie vier keer een acht scoort, staat 32/4 = 8! Als je dan een keer een slechte dag hebt en je scoort een 2, dan is dat vervelend, maar dat overleef je wel. Immers, 34/5 = 6,8! De positievelingen zien nog steeds een zeven staan.

Zo gaat het ook met reviews op internet. Een bedrijf dat 10 maal 4 van de vijf sterren krijgt als waardering, heeft een gemiddelde van 40/10 = 4 sterren! Komt er vervolgens een klant die ruzie heeft gehad met zijn man/vrouw en die je om zijn/haar frustratie af te reageren slechts één ster geeft, dan kun je dat aan.

De rekensom: 41/11 = 3,72 sterren. Google (of Facebook) zal van 3,72 misschien 3,5 sterren maken, maar bij de volgende beoordeling van vier sterren sta je weer keihard op een gemiddelde van vier sterren.

Benodigde tijd: 2 minuten.

Als enthousiaste ondernemer, heb je er natuurlijk voor gezorgd dat je bedrijf een Google Mijn Bedrijf-vermelding heeft. Zelfs als je er weinig mee doet, is Google Maps nu eenmaal onmisbaar. Ook nu.

Dit is wat we gaan doen:

Met Google Maps gaan we uitvinden wat jouw id (identiteit) is.
De identiteit plakken we in een link die je naar je klanten kunt sturen.

Klaar!

Het is natuurlijk wel slim als je het allemaal een beetje aardig verpakt als je je klanten om een review vraagt.

  1. Zoek je Google PlaceID op

    Surf naar de PlaceID Finder (klik) en vul in de kaart de naam van je bedrijf in. Het gaat hopelijk allemaal wat gemakkelijker na het bekijken van de video.

  2. Plak je ID in een link die je naar je klanten kan sturen

    Voorbeeld:

    De Google Places id-code van ComBron is: ChIJ45yTMBqtxUcRNwiFXi6dyz

    Daar plakken we een stukje voor, namelijk: https://search.google.com/local/writereview?placeid=

    Dat is alles!!!

    Probeer maar! https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ45yTMBqtxUcRNwiFXi6dyzc (en wees een beetje lief!)

Was het wat? Deel het dan gerust!

  • WhatsApp
  • Tweet

Primaire Sidebar

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Maten foto’s Facebook
    • Maten video’s Facebook
    • Maten foto’s Flickr
    • Maten foto’s Twitter
    • Maten profielfoto en covervideo Vimeo
    • Maten foto’s YouTube
    • Pinterest optimaliseren
    • Succesvolle stories
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Afbeelding met tekst: "Tip 34 van 365. Zet een ambassadeur in op zaterdag. Tip 34."

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Bewegende afbeelding met tekst: "1 voor 1 zorgt voor MEER aandacht". De adviserende tekst slaat uiteraard op het onderwerp storytelling.
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid
How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube

PR by Combron

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Webshop
  • Contact
Ga naar mobiele versie