• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Beste PR-adviseur van Nederland. ComBron Communicatie voor public relations.

PR by Combron

Public relations met ComBron

  • Home
  • Communicatie
    • Crisisbeheersing en verandering
    • Hoe mensen kiezen
    • Organisatiecultuur in kleuren
    • Communicatiebureau Westland
    • Nederlands – Vlaamse woordenlijst
  • Pr
    • Aan de slag met videobewerking
      • DaVinci Resolve
      • FiLMiC Pro v6 handleiding
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Brand-A-Thon
    • Corporate governance
    • Handleidingen gereviewde apparatuur en software
    • Persvoorlichting
      • Online newsroom
      • Persvoorlichter
    • Reviews
      • Audio-interface
      • Audiorecorder
      • Koptelefoon
      • Microfoon
      • Software
    • Social media praktische tips
  • Web Wednesday
  • Website nodig?
    • Website Hoek van Holland
    • Kosten website
    • Voorbeelden (portfolio)
    • Onderhoud website
    • Webhosting
    • Handleiding WordPress
    • Doe-het-zelf SEO
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
Tips en adviezen Facebook Stories, Web Stories Google en Instagram Stories.

Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Stories zijn hot. Niet voor niets strijden alle grote platformen om de gunst van de gebruiker. Wil je als ondernemer impactvolle stories delen, dan is het handig om je aan de volgende regels te houden.

Deze regels komen bij Google vandaan. Google deelt ze met de (nieuwe) gebruikers van Google Web Stories. Ze willen immers dat het product Web Stories succesvol wordt.

Hoe maak ik een webverhaal (Web Story) waarmee ik mijn klanten kan boeien?

Zorg ervoor dat stories beknopt en leesbaar zijn. Zorg voor perspectief, denk goed na over embeds en animaties en kies altijd voor video-first. Dit is vast niet het antwoord waarop je hoopte, daarom leggen we hieronder uit wat er bedoeld wordt met beknopt, leesbaar, perspectief, embeds, animaties en video-first.

Wat wordt er bedoeld met video-first?

Verkies altijd videobeelden boven foto’s en/of tekst en zorg ervoor dat je gaat voor verticale videobeelden (portretverhouding, 9:16) zodat het hele beeld gevuld wordt met bewegend beeld.

Hoe kan ik beknopt zijn in mijn stories?

Voorkom grote lappen tekst. Blijf bij de essentie. Varieer in stijl en tekstgrootte. Doe dit alles om de scanbaarheid van het verhaal te vergroten.

Hoe bevorder ik de leesbaarheid?

Maak tekst gemakkelijk leesbaar door te zorgen voor voldoende contrast en scheiding tussen je tekst en je afbeeldingen.

Hoe zorg ik voor perspectief in mijn stories?

Wees de hoofdrolspeler in je eigen verhaal en gebruik de verhalende boog om spanning op te bouwen zodat alle pagina’s bekeken worden.

Wat wordt er bedoeld met het zorgvuldig gebruik van animaties in stories?

Door objecten afzonderlijk te animeren, worden beelden interessanter en leuker, waardoor elk item opvalt.Bewegende afbeelding met tekst: "1 voor 1 zorgt voor MEER aandacht". De adviserende tekst slaat uiteraard op het onderwerp storytelling.

Zijn er verschillende animatiestijlen voor stories?

Kies een animatiestijl die bij uw esthetiek past en houd er rekening mee hoe snel dingen bewegen.

Wat wordt bedoeld met het gebruik van embeds voor stories?

Embedding betekent niets meer dan invoegen. Embeds kunnen een extra dimensie aan een verhaal geven als ze spaarzaam worden gebruikt en deel je ontwerp lijken uit te maken.

Hoe kan ik mijn stories met oog op SEO optimaliseren?

Optimaliseren voor Google kan op verschillende manieren. Zorg ervoor dat je verhaal vindbaar is door de Web Story-tool te gebruiken om een voorbeeld ervan te bekijken. Gebruikers van WordPress hebben een stapje voor omdat SEO Yoast de integratie van de Web Stories plugin van Google voor ze optimaliseert.

Hoe ziet de beste coverpagina van een story eruit?

Wek niet alleen interesse met je omslag, maar zorg er ook voor dat de cover informeert. De omslag moet je merk weerspiegelen, de publicatiedatum tonen en geen twijfel laten bestaan over wat de titel van het verhaal is.

Kijkers van stories kunnen niet altijd het geluid hard zetten. Hoe los ik dat op?

Voeg video-onderschriften toe. Zorg voor “ondertiteling” bij je videobeelden, want het is lang niet altijd mogelijk het geluid bij de beelden aan te zetten. Afgezien van het al dan niet kunnen kiezen voor het audiovolume bij de beelden is dit natuurlijk voor doven en slechthorenden een must.


Bronnen
  • Web Stories on Google – Learn (Google, in het Engels)

Aan de slag met Google Web Stories deel 1

Web Stories deel 1

Aan de slag met Google Web Stories deel 2

Web Stories deel 2

Was het wat? Deel het dan gerust!

  • WhatsApp
  • Tweet

Primaire Sidebar

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Maten foto’s Facebook
    • Maten video’s Facebook
    • Maten foto’s Flickr
    • Maten foto’s Twitter
    • Maten profielfoto en covervideo Vimeo
    • Maten foto’s YouTube
    • Pinterest optimaliseren
    • Succesvolle stories
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Afbeelding met tekst: "Tip 34 van 365. Zet een ambassadeur in op zaterdag. Tip 34."

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Bewegende afbeelding met tekst: "1 voor 1 zorgt voor MEER aandacht". De adviserende tekst slaat uiteraard op het onderwerp storytelling.

Explore more

Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan.
Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid
How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
  • Bloglovin
  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Telefoon
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Video
  • YouTube
ComBron Communicatie logo footer. Het logo betreft een donkergrijs vierkant om een blauw vierkant op een donkergrijs vierkant op een oranje vierkant. Op het binnenste (donkergrijze) vierkant staat met witte letters ComBron geschreven.

Footer

ComBron Communicatie

ComBron Communicatie
Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
 
06-45622210
 
combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie uit Hoek van Holland.

  • Home
  • Communicatieadvies
  • Public relations
  • Websites
  • Webshop
  • Contact
Ga naar mobiele versie